11 Kasım 2026, ÇarşambaDoğru • Hızlı • Tarafsız
Ekonomi

İşçinin 2027’de vergisi ne olacak?

7/24 Ajans ·

İşçinin 2027 yılında gelir vergisi ne olacak? 2022 yılından beri asgari ücrete kadar olan kazançlar vergiden muaf tutuluyor. Asgari ücreti aşan kazançlar için gelir vergisi, her yılın başında belirlenen tarifeye göre uygulanıyor. 2026 yılında 190 bin TL’ye kadar kazançlar için yüzde 15, 190.000 TL -…

724ajans.com · Ekonomi · Kategori tanıtımı
WhatsApp’ta paylaş

İşçinin 2027 yılında gelir vergisi ne olacak? 2022 yılından beri asgari ücrete kadar olan kazançlar vergiden muaf tutuluyor. Asgari ücreti aşan kazançlar için gelir vergisi, her yılın başında belirlenen tarifeye göre uygulanıyor. 2026 yılında 190 bin TL’ye kadar kazançlar için yüzde 15, 190.000 TL - 400.000 TL arasında yüzde 20, 400.000 TL – 1.500.000 TL arasında yüzde 27, 1.500.000 TL– 5.300.000 TL arasında yüzde 35, 5.300.000 TL’yi aşan kısmına da yüzde 40 oranında vergi uygulanıyor.

Yeniden değerleme oranı 2026 yılında yüzde 27,83 olarak belirlendi. Bu oranla artırılan tutarı yüzde 50’sine kadar artırmaya veya indirmeye yetkili olan Cumhurbaşkanı, 2027 yılında gelir vergisi dilimlerini etkiler. 2027 yılında ilk vergi dilimi 240 bin TL’ye kadar kazançlarda yüzde 15, 240.000 TL – 500.000 TL arası kazançlarda yüzde 20, 500.000 TL – 1.900.000 TL arası kazançlarda yüzde 27, 1.900.000 TL – 6.700.000 TL arası kazançlarda yüzde 35, 6.700.000 TL üzeri kazançlarda yüzde 40 oranında vergi uygulanacak.

Cumhurbaşkanı yüzde 50 oranında artırma yetkisini kullanırsa ilk vergi dilimi 360 bin lira, ikinci vergi dilimi 750 bin lira, üçüncü vergi dilimi de 2 milyon 850 bin lira olacak. Bu durum, özellikle ilk vergi diliminin artması ile çalışanların net ücretinde artış olacak. 2027 yılında ilk vergi dilimi 240 bin TL’ye düşürüldü. 2000 yılından bugüne kadar vergi tarifesi doğrudan yeniden değerleme oranında artırılsaydı ilk vergi dilimi 2027 yılında 666 bin 266 lira olacaktı. Bu durumda 666 bin 266 liralık kazanç için 2027 yılında 133 bin lira yerine 99 bin 940 lira vergi ödenecekti. İşçinin 33.060 TL’si cebinde kalacaktı.

← Ekonomi haberlerine dön